fredag den 7. januar 2011

Guide: Sådan renser du en cartomizer

Her vil jeg beskrive den metode jeg bruger til, at rense mine cartomizers. Metoden er en jeg har fundet på ECF og oversat til dansk.
Mange tror at en cartomizer ikke kan genbruges, men med denne simple metode kan de genbruges igen og igen.


  1. Fjern den hvide hætte på din cartomizer så du kan se vattet.
  2. Tænd for det varme vand så der kun løber en tynd stråle.
  3. Hold cartomizeren under hanen så vandet løber ned i vattet.
  4. Tag den væk og lad vandet løbe ud af bunden.
  5. Gør dette 5-6 gange eller indtil vattet er blevet hvidt.
  6. Pust nu hårdt fra hætteenden indtil du kan høre, at der ikke er mere væske der kommer ud (gurlen).
  7. Foretag punkt 4. og 6. nogle gange eller indtil vattet ikke lugter mere.
  8. Cartomizeren skal nu tørre natten over, eller du kan bruge en hårtørrer. Vattet skal være helt tørt.
  9. Cartomizeren er nu klar til at blive fyldt igen.
Der findes flere metoder til påfyldning. Den som mange bruger er kondom metoden, hvor man fylder endestykket, som sidder på cartomizeren ved levering, med sin væske. Man fylder endestykket ca. 3/4 dele op og tager herefter sin cartomizer og stikker den ned i endestykket med batterienden først. Dette skal gøres langsomt. 
Du kan herefter vælge, at lade den stå ca. 15 minutter og så putte lidt mere væske i, eller du kan vælge at dampe på den straks.
En anden metode er, at fjerne den hvide hætte og så dryppe sin væske i en 45 graders vinkel direkte ned i vattet. De 45 grader gør, at der ikke løber væske ned i luftrøret. Det er den metode jeg selv bruger, da jeg mener, at jeg kan presse et par ekstra dråber i. Ved brug af denne metode slipper man også for at få væske i cartomizerens luftrør.

Jeg vil lægge en video op af dette senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar